Najprej je respondenta potrebno motivirati, da sploh klikne na URL do ankete, bodisi z nagovorom oz. 'bannerjem' na spletnih mestih, bodisi v email sporočilu. Ko enkrat respondent klikne na URL vaše ankete, ga je potrebno ponovno motivirati za izpolnjevanje ankete. To naredimo z dobro napisanim uvodnim nagovorom. Namreč že s samim naslovom ankete in hkratnim uvodom respondentom predstavimo ozadje in okvir ankete ter jih pripravimo na odgovarjanje na vprašanja. Pazljivi pa moramo biti, da sestavimo res dober uvodni nagovor, ki bo respondenta prepričal v izpolnjevanje ankete.
Uvodni nagovor mora biti kratek, ampak mora vsebovati naslednje informacije:
- Namen raziskave: namen uvodnega nagovora je, da se respondentu razumljivo predstavi namen same raziskave.
- Opredelitev vsebine vprašalnika: potrebno je okvirno opisati, na kaj se vprašanja v anketi nanašajo in kakšna je tematika raziskave.
- Zakaj so respondentovi odgovori pomembni: če prepričate respondenta, da so njegovi odgovori pomembni pri izvedbi raziskave, ga boste motivirali za sodelovanje.
- Kako bodo rezultati uporabljeni in kakšen vpliv bodo imeli: respondenta informirajte, v kakšne namene se bodo rezultati uporabili – morebiti za študijske, morebiti za raziskovalne – ter definirajte pomen teh podatkov.
- Zasebnost podatkov: v nagovoru je pomembno, da omenite zasebnost podatkov in da se ne bodo povezovali z identifikatorji oz. njegovimi osebnimi podatki. Lahko tudi omenite, na kakšen način ste pridobili kontakte respondentov.
- Trajanje ankete: v zaključku nagovora povejte, koliko časa jim bo vzelo odgovarjanje na anketo ali pa koliko vprašanj je v anketi.
- Informacije odgovorne osebe: respondent mora vedeti, na koga se obrne v primeru vprašanj ali pa kakršnih koli problemov. Včasih tudi podpis ugledne osebe respondenta motivira k izpolnjevanju ankete.
Priporočamo še, da ste pozorni na jezik, saj mora respondent razumeti, kaj želite od njega. Če imate namen respondente nagraditi za sodelovanje, je dobro, da to tudi v uvodnem nagovoru omenite in pojasnite, na kakšen način bodo prišli do nagrade. V primeru, da bodo rezultati javno objavljeni, morate respondente na to tudi opozoriti in navesti, kje in kdaj bodo rezultati objavljeni.