Spletne ankete so zagotovo eden izmed najmočnejših in najcenejših načinov anketiranja. Velikokrat pa se zgodi, da vprašalnik ni dovolj dobro pripravljen in zato ne dobimo vedno odgovorov na vprašanja, ki jih iščemo ali imamo celo premalo odgovorov na anketo. V nadaljevanju boste našli nekaj nasvetov, kako narediti svoj anketni vprašalnik še boljši.
- Prvi korak vsake (tudi spletne) raziskave je »offline« delo. Ne začnite kar s pisanjem vprašanj, temveč razmislite, kakšni so cilji raziskave. Vprašajte se, kaj je tisto, kar vas zanima. Zapišite cilje in iz njih tvorite vprašanja. Postavite se v vlogo respondenta in zastavite vprašanja tako, da bodo razumljiva vsakomur; razmišljajte o tem, kaj respondente vašega vprašalnika zanima in katera vprašanja bodo uspešna. Nato kontaktirajte nekaj oseb iz ciljne populacije in jih prosite za komentarje. Vedno je dobrodošlo, da izveste, kako vaša vprašanja razumejo tisti, ki jih nameravate raziskovati.
- Čeprav se zdi enostavno kar takoj sesti za računalnik, zapisati vprašanja in aktivirati anketo, tega nikar ne storite! Ravno zaradi te enostavnosti je lahko misliti, da ne potrebujete jasnih ciljev pred pričetkom raziskave, vendar je to daleč od resnice. Torej, povabite kolege in naj se brainstorming začne!
- Predstavljajte si vašo anketo kot pogovor. Vprašanja naj tečejo logično – ista tematika gre skupaj. Vprašanja razdelite v skupine glede na tematiko, lahko uporabite tudi naslov pred temi vprašanji (npr. "Demografska vprašanja" pred demografskimi ipd.). Začnite z enostavnimi, širokimi vprašanji, nato pa preidite k specifikam. Ne pozabite: demografska vprašanja je najbolje zastaviti na koncu.
- Preden začnete z anketiranjem, preizkusite anketo. Pa naj bo to samo na nekaj kolegih ali pa izvedite celo majhno fokusno skupino.
- Dostop do ankete naj bo preprost. Ne zahtevajte registracije za izpolnjevanje vprašalnika, bolje je tudi, da uporabnikom ni potrebno nameščati novih programov ali dodatkov ("plugin-ov").
- Anketa naj bo kratka in fokusirana, saj to pripomore tako h kvaliteti kot številu odgovorov. Kratke ankete imajo višje stopnje odgovorov, saj se pogosto zgodi, da respondent med izpolnjevanjem dolge ankete izgubi zanimanje in preprosto preneha z odgovarjanjem. Zastavite samo vprašanja, ki so pomembna za cilje vaše raziskave. Nikakor ne skušajte vključiti vprašanj, ki bi jih bilo lepo vključiti v anketi le zato, ker se vam zdijo zanimiva. Bolje se je osredotočiti na en sam cilj raziskave, kot izvesti dolgo, široko anketo, ki pokriva veliko tem. Raziskave namreč kažejo, da je najbolje, če so ankete krajše od 5 minut, 6 do 10 minut je še sprejemljivo, pri daljših anketah pa smo že priča številnim prenehanjem z odgovarjanjem.